Jong - Nieuwe Badkapel
Jong Jong

Tijdens de kerkdiensten

Iedere zondag is er voor kinderen van de basisschool Kindernevendienst. De kinderen beginnen met hun ouders in de kerk. Na een kort gesprekje voorin de kerk gaan de kinderen naar hun eigen ruimte in de kerk. Daar wordt een Bijbelverhaal gelezen en knutselen of spelen ze met elkaar. Tijdens het slotlied, voor de zegen, komen de kinderen weer terug in de kerk.

Voor kinderen tot 4 jaar is er iedere zondag crèche in de kerk. Voor aanvang van de dienst kunnen de kinderen naar de Kapelzaal, aan de achterzijde van de kerk, worden gebracht. Er is voor de kinderen voldoende speelgoed. Het is prettig als u zelf luiers en voeding of tuitbeker wilt meenemen.

Voor jongeren van 12 tot ongeveer 18 jaar is er twee keer per maand jeugdkerk (1e en 3e zondag van de maand). Ook de jongeren beginnen in de kerk en gaan gelijk met de kinderen van de Kindernevendienst naar een eigen ruimte. De leiding bereidt een thema voor om met elkaar te bespreken. Dat kan bijvoorbeeld een Bijbelverhaal of recent nieuwsbericht zijn.

Startontbijt

Alle ouders en kinderen komen na de zomervakantie in de kerk omtbijten. Zo kunnen ze vakantieverhalen delen en het nieuwe kerkseizoen met elkaar beginnen.

Sirkelslag

Sirkelslag is een spel waarbij het gaat om creativiteit, actie, teamspirit en heel veel lol! In het hele land doen op vrijdagavond honderden kinderen tegelijk aan dit spel mee en gaan de strijd aan tegen elkaar. Van tevoren weten de kinderen niet welke opdrachten uitgevoerd moeten worden, maar dat het leuk en gezellig wordt, staat vast.

Er staat ieder jaar een ander thema centraal dat een link heeft met een verhaal uit de Bijbel. Je hoeft voor dit spel echter geen kennis over de Bijbel te hebben. Hierdoor kan iedereen meedoen en zijn bijdrage leveren tijdens de spellen.

Voordat het spel begint eten we met elkaar in de Kapelzaal en is er tijd om elkaar beter te leren kennen.

• Er zijn nog geen bijeenkomsten gepland

Kinderkerstfeest

Elk jaar op Kerstavond, 24 december, is het kinderkerstfeest in de Nieuwe Badkapel, waarin kinderen natuurlijk de hoofdrol spelen. Er wordt samen gezongen, gespeeld en geluisterd naar het kerstverhaal. Het kinderkerstfeest begint om 18:30 uur en duurt ongeveer 45 minuten.

Na afloop is er gelegenheid om rondom de vuurkorven warme chocolademelk, limonade en voor de volwassenen glühwein te drinken en kerstkransjes te eten.

De Bethelkerk en de Nieuwe Badkapel organiseren dit kinderkerstfeest gezamenlijk.

Meer informatie over het kinderkerstfeest is te vinden op www.hetkinderkerstfeest.nl.

Palmpasen

De week voor Pasen is het Palmpasen en tijdens de kerkdienst op Palmzondag lopen de kinderen met hun zelfgemaakte palmpaasstokken door de kerk. Op de zaterdag voor Palmpasen versieren kinderen met hulp van hun (groot)ouders een palmpaasstok. Na afloop van de dienst op zondag mag de stok mee naar huis.

Pannenkoekenpicknick

Speciaal voor alle kinderen, maar ook voor de papa’s, mama’s, opa’s, oma’s etc.

In het Westbroekpark eten de gezinnen op picknickkleedjes pannenkoeken. Daarna doen we in groepen verschillende spelletjes. De ouders kunnen de kinderen aanmoedigen of met elkaar een drankje doen.

De spelletjes zijn voor kinderen van ong. 4-12 jaar, maar pannenkoeken eten is voor alle leeftijden!

Samenwerking met scholen

Wilt u met uw klas of school een bezoek brengen aan een kerkgebouw dan openen we de deuren van de Nieuwe Badkapel graag voor jullie. In overleg kunnen we een programma aanbieden waarbij we een Bijbelverhaal kunnen voorlezen, uitleg geven over alles wat er in de kerk te zien is, en uiteraard staan iets te drinken en snoepen klaar. We passen het programma aan op de leeftijd van de kinderen. Zelfs kinderen uit groep 1-2 hebben met veel plezier aan zo’n programma meegedaan.

Het kerkgebouw kan ook worden gebruikt voor bijvoorbeeld een paasviering of kerstfeest.

We staan open voor andere vormen van samenwerking. Als u ideeën heeft of twijfelt wat we kunnen beteken, kunt u contact opnemen met de contactpersoon.

Ps. Je hoeft bij ons in de kerk niet alleen te fluisteren en stil te zijn.